5-Б клас
Любі п'ятикласники, я говорила, що сьогодні буде контрольне тестування з теми "Другорядні члени речення. Однорідні члени речення. Узгальнювальні слова при однорідних членах речення".
Звертаю вашу увагу на те, що з моменту, коли ви перейдете за посиланням і відкриєте тест, розпочнеться відлік часу. Я буду бачити, скільки часу ви витратили на виконання тестів. Оскільки звичайний урок триває 45 хв, а в даному випадку вам записувати в зошити нічого не треба, то на виконання тесту ви повинні витратити не більше 30 хв. Тож раджу ніде нічого не шукати й не списувати, а думати самостійно, щоб не витрачати час.
В останніх двох завданнях вам потрібно вдрукувати речення у відведений рядочок.
Коли всі тести виконаєте, потрібно натиснути кнопку внизу ОТПРАВИТЬ. Ви все знаєте і зможете виконати, просто зосередьтеся й будьте уважні. Завдання потрібно зробити до 14.00. Успіхів вам!!! Увечері я зможу повідомити ваші оцінки.
Ось посилання на тест Контрольна робота № 6.
Коли всі тести виконаєте, потрібно натиснути кнопку внизу ОТПРАВИТЬ. Ви все знаєте і зможете виконати, просто зосередьтеся й будьте уважні. Завдання потрібно зробити до 14.00. Успіхів вам!!! Увечері я зможу повідомити ваші оцінки.
Ось посилання на тест Контрольна робота № 6.
11 клас
Українська література
Перед карантином я давала вам завдання вивчити вірш Дмитра Павличка "Два кольори". Тож можете зняти на відео, як розповідаєте вірш, та надіслати мені у вайбер чи месенжер (але не хитруйте, бо я бачитиму, розповідаєте самі чи читаєте із підручника).
Сьогодні в нас за розкладом 2 уроки, тож роботи багато.
Урок № 1.
Життєпис Івана Драча. "Балада про соняшник" - поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образів сонця, соняшника
Життєпис Миколи Вінграновського. Глибокі ліричні переживання ліричного героя поезії "У синьому небі я висіяв ліс". Символічна кольористика твору
1. Перегляньте відеоматеріал про Івана Драча та аналіз його балади. Паспорт твору, починаючи із 6 хв 10 с і до 8 хв 40 с, запишіть у зошити.
2. Опрцюйте матеріал підручника про Миколу Вінграновського на с. 200-201. Прослухайте вірш "У синьому небі я висіяв ліс"
3. Аналіз цього вірша є в підручнику на с. 201-202. Перечитайте.
Урок № 2.
Життєпис Григора Тютюнника. тема "любовного трикутника" у новелі "Три зозулі з поклоном". Образ любові як християнської цінності
1. Щоб ознайомитись із біографією митця, прочитайте матеріал на с. 203.
2. Прочитайте новелу с. 206-208.
3. Перегляньте коротенький фільм, знятий за новелою.
4. Історія написання
Новела «Три зозулі з поклоном» чи не найглибше з усіх творів віддзеркалює внутрішній світ Григора Тютюнника, його світобачення. Підсвідомо до її написання він прямував усе своє життя. А поштовхом стала незначна подія: у 1976 р. до Ірпінського будинку творчості завітав сліпий бандурист, який виконував народні пісні.
Особливо вразила письменника «Летіла зозуля через мою хату…», де йшлося про нещасливе кохання та вічне, непереборне ніким і нічим страждання людини. Ще не стихли звуки бандури, як Григір схопився з місця й побіг у свою кімнату. Так народилася новела «Три зозулі з поклоном» — одна з найчарівніших перлин української літератури XX ст.
Безперечно, в її основі автобіографічні моменти. Образ Михайла асоціюється з батьком письменника, свого часу також репресованого. Навіть ім’я не змінено, хоча про самі репресії в новелі не йдеться: в 70-х рр. ці події замовчувалися, були забороненою темою. А образ оповідача, хлопця-студента, нагадує самого автора.
5. Запишіть у зошити паспорт твору.
Рік написання: 1976.
Літературний рід: епос.
Жанр: новела.
Тема: Складність людських стосунків, виражена через історію нещасливого кохання.
Головна ідея: Возвеличення любові як найвищої духовної цінності, яка піднімає людину над буденністю, очищає її душу.
Присвята: любові всевишній.
Головні герої: студент, його мати Софія, чоловік Софії — Михайло, поштар дядько Левко, Марфа, чоловік Марфи — Карпо.
Сюжет
- Софія розповідає своєму синові історію кохання, пов’язану з його батьком.
- Марфа Яркова кохає набагато старшого від себе Михайла, в якого є своя сім’я.
- Страждання Марфи посилюються тим, що живе з чоловіком, якого не любить.
- Михайла заслано до Сибіру, щомісяця він пише листи своїй дружині Софії.
- Прихід листів душею відчуває Марфа і щоразу чекає листоношу, який потай дозволяє пригорнути їх до грудей.
- Софія знає про цю любов , проте не сердиться, а навпаки, розуміє і співчуває.
Мотиви твору
- «Сила кохання»
- «протистояння влади й людини»
- «філософія життя»
- «усепрощення»
- «романтики й прагматики».
Образи
- людей: оповідач (Я) — син Михайла й Софії, студент; Михайло — репресований чоловік Софії; Софія — дружина Михайла, мати оповідача; Марфа Яркова — дружина; Карпо Ярков — приземлений чоловік Марфи; дядько Левко — поштар;
- природи: зозуля; сосна (яку посадив Михайло);
- предметів і явищ: піджак, лист, сон.
Символи новели: «Три зозулі з поклоном» (символ самотності; традиційна народна формула-прохання не любити); сосна, посаджена Михайлом на піску біля дому (символ самотності й водночас для тих, хто любив (син, Марфа, Софія) Михайла, — пам’ять про нього; для односельців — спогад про загублене життя; для самого Михайла — символ рідного дому); піджак (символ радянської бідності); Сибір неісходима (символ-перегук із творами Тараса Шевченка).
6. Наостанок перечитайте аналіз твору за підручником на с. 204.
Немає коментарів:
Дописати коментар